TRÄNING,TRÄNING OCH TRÄNING'



Hej!
har skrivit om ridnignen i andra bloggen osså, men jag gör de igen på den här är såå himla stolt över min ponny (a'
Red ett dressyrpass, lite hårdare slag. Började att skritta fram och värmde upp i skritt sammanlagt i ca 20-30min. Mycket halter och jobbade på serpentin :) han måste börja ta för sig mera och våga så jag ät honom gå i en öppen form i halten och sedan att han får sänka huvidet själv och att jag lättar på handen direk när han stannat så han känner att de inte är så farligt iaf :) Har läst de i dressyr med Kyra, En mycket läsvärd bok :) sedan började han fatta och de gick jätte bra! började trava fram i lång låg form på serpentin och började sendan att plocka upp han mer och mer. Sedan gick han i en högform och var mjuk. Han gick så himla stadigt och har haft lite svårt med de för han börjar gunga med huvudet om man inte har stödet och de är mitt problem :) red mest bara på serpentin gjorde inga öppnor,slutor osv. Red upp på medellinjen och tränade rakriktning, No problems :)
red sedan igenom programmen inför tävlingen. Han var lite okoncentrerad i i lc men gick helt bra i lb programmet :)
Jag tränade jätte mycket min sits för jag inte ska få "stol" sits, nog för jag inte har så mycket av den sitsen men jag måste lägga tillbaka mina ben för att få mer lodrät sits :)
/ Maja Partapuoli

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag och Chassen kommer ju få stor stryck.. ;)

Skrivet: 2010-08-09 Klockan: 15:33:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback