Dag 04- Din utrustning

Ja, min utrustning vad ska man säga? Jo för det första är jag ingen överklass typ som har saker förr flera 1000kr. Min sadel Globus clic dressyr kostade bara 5000kr. Inte så himla dyrt för en sadel fast för oss är det en massa pengar. Jag har inte råd med en som kostar 20.000 dessutom ska vi köpa en hoppsadel senare. Kanske till sommarn. Jag har ett par ridstövlar som jag är jätte rädd om. Har använt dom ca 5ggr och vi köpte dom för ca 3månader sedan. Jag har inga "märkes" saker då jag tycker det är väldigt onödigt att lägga fler 1000kr på bara utrustningen lägger hellre pengar på träningar osv. Men bara för jag inte har några märkes saker betyder det inte att jag inte vill ha men man får ju alltid önska sig! En sak är att det måste vara en rätt så bra kvalite och jag tar väl hand om allt. Smörjer osv.

Jag är ingen snobb som går och tror jag är fin i stallet. När jag rider bryr jag mig inte om att min utrustning kanske inte matchar. Vem har sagt att den ska göra det egentligen? Jag blir så himla irriterad på dem som tror att dom "är" något bara för dom råkar ha "Märkes" utrustning. Så töntigt. Det är ju inte utrustningen som räknas utan det är ju hur bra man rider!!! Visst är det kul att matcha men behöver man göra det hela tiden?

Ska jag bli mobbad för jag inte har den snyggaste utrustningen och inte matchar? Åh jag blir så arg! Tyvärr värkar man bry sig mer om hur man ser ut i stallet än att ta hand om sin häst. Nej såhär kan det inte vara. Alla ska få ha vad dom vill men jag fattar inte varför kläder och utrustning till hästen är viktigare än hur man rider och hur man tar hand om sin häst!

varför ska man ha över 20grimmor, Är det verkligen nödvändigt. 20schabrak? använder man alla. NEJ skulle inte tro det. Jag har bara fått det som varit nödvändigt och jag känner mig jätte nöjd över att ens ha en ponny!
/ M.P

Kommentarer
Postat av: Spoofs

thank-you for the good and valuable information on your site

Skrivet: 2011-01-26 Klockan: 08:08:23
Blogg: http://spoofs.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback