DÅLIG UPPADTERING'


Bild från i Maj.
Min uppdatering suger verkligen. Har varit i stallet och pluggat!

Igår red jag lite dressyr. Skrittade fram i ca 25min och då gjorde jag väääldigt många halter då han inte vill ha kvar formen i halten. Men igår gick det jätte bra. Dom första gångerna ville han inte men i slutet mjuknade han och jag hade absolut inget i handen! Gjorde lite öppnor och volter med för att få han mjuk. Travade fram lite på lång tygel och plockade efter en stund upp han lite i formen dock ej "tävlingsform" men absolut inte att han blev för lång och låg utan de var en bra träningsform. Allt stämde så himla bra han bara marscherade fram var ej het utan bara super pigg och jag fick verkligen fram den bra energin kände jag. Sedan gjorde jag lite öppnor och någon skänkelvikning som gick galant! gjorde några galoppfattningar och sedan saktade jag av nästan direkt. 
Red upp på medelinjen och gjorde halt vid x och det gick verkligen super!!! han brukar aldrig va så att han stannar i formen helst inte i traven då han blir lat och har bara fått för sig att inte stanna kvar men i går sköt han bara någon gång upp huvudet! Han var så lätt i munnen men jag hade de stödet som man ska ha! Är såå stolt över han! Nu taggar vi tävlingarna! :)

I tisdags så jag vi på promenad för det var 21- ute så vi tog en promenad i ca 40min men rebecca och Bonito :)

Ikväll blire att rida ut en sväng( Om det går) Stoet har nämligen kommit tillbaka så vi får se om jag ens får in han! Konstigt nog äre bara just det stoet han gillar. Dom andra bara vänder han och går förbi. Han är ganska konstig ibland? :) hahha men vi får se kanske blire jätte lite bloggning för om han blir lite hingstig pga det stoet så lär jag inte göra så himla mycket med han!

Väldiigt lång inlägg!
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback