LÅNGRITT'


Red ut i skogen idag. For på ponderosa. Kan säga att det var en välditg pigg ponny som blev as tagg när vi kom upp på ponderosa men vi skrittade en bit och sen började jag att trava en stund. Sen skritta vi och sen blev det galopp. När vi kommit en bra bit så blev det en rak sträcka där han fick accelera själv. Öronen var spetsade och han galopperade snabbare och snabbare. Så grymt härligt och en rätt anfådd ponny. Vände sedan och tog galopp hemmåt. Lika pigg som då vi började om inte piggare? ajaj men när vi var vid "kyrkbacken" så travade jag av han så gott det gick. Han bara travade snabbare och snabbare men i slutet lugnade han ner sig lite så då skrittade jag hem. Sen hade han bajsat på vägen så jag var tvungen  att hoppa av och sparka på sidan och då var det lika bra att promenera sista biten var i början av ponderosa så jag tänkte "ahh men det är inte så långt kvar" Asså shiiiiiet vad jobbigt det var att gå och när man är lite sjuk blir det inte bättre. Men men vi kom oss iaf hem! :)

var ute i ca 2h så jag är ganska mör i kroppen ;)
/ M.P 

Kommentarer
Postat av: Linn Forsström - satsande ponnyryttare

sv: det får gärna vara en ridbild :)

skicka till [email protected]

Skrivet: 2010-12-26 Klockan: 12:31:17
Blogg: http://linnforsstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback