DRESSYR PASS'


Bild från i höst.
Red ett dressyrpass idag för igår blev det inte så mycket av det.

Gick jätte bra och han var super fin. Bland kunde han bli lite springig men gick för det mesta bra. Galoppen har blivit så otroligt bra. Nu sitter man på en gunghäst och bara hänger med,haha nej lite måste man ju driva ;)

Red igenom LA:1 som gick helt godkänt. Han var lugn för det mesta i programet. Orkade inte helt galoppen i första varvet men jag gjorde en volt och fattade en ny galopp och sedan gick de bättre. Förvända galoppen gör han ju i sömnen så det är inte något problem och det känns bra! 

Värmde upp mycket i skritt då jag gjorde måna öppnor och slutor på lite längre tygel så han fick vara lite lång och låg. Sedan travade jag på lite lång tygel och gjorde någon öppna och sluta lite volter någon skänkelvikning. :) plockade upp han lite och tog galoppfattningar. Gick jätte bra och han har blivit super duktigt. För ca 1 halv år sedan kunde jag nästan inte få han i galopp och nu kan jag ta från skritt,halt och ryggning och förstås trav :) Jag har utvecklats som ryttare hur mycket som helst! Tack vare min ponny som inte alltid är så lätt! :)
Tränade många fattningar. Sedan så gjorde jag många halter på medellinjen. Jag red upp flera gångar och tränade på att han inte skulle he upp huvudet. I slutet hade han kvar det nere och där slutade jag passet! :)
/M.P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback