PIGG PONNY IDAG DÅ'


Foto: Rebecca Önhult
Red ett dressyrpass idag i manegen. Gick super om man tänker på hur det såg ut i ridhuset. Dammigt värre! Inte roligt alls de, men vad kan man göra när det är becksvart och han inte har snösulor då det är nästan snöstorm ute?

Men iaf gick det rätt så bra. Han var ASpigg och ville bara springa. HAHAHA:)
men skrittade fram en bra stund och lite arbete i skritt. Kanske mer än 20min iaf ;) sen så jobbade jag han lite lång och låg, haha lite svårt då han bara ville springa fortare hela tiden! Sen så jobbade jag upp han. Skänkelvikningar gick nästan inte. När jag petade med skänkel så gick det bara fortare, HAHAHAHAHAH sötponny. Fick jobba med lite övergångar som har blivit såååå mycket bättre än förrut. Sen så tog vi travöka. OH SHIT ASSÅ! han brukar vara lite loj(Springig & öppen i formen) men idag, så var han ovanligt stadig och jag flög ur sadel och det var inte "studsig" utan mjuk men jag kunde inte sitta ned. Jag tog in han innan snett igenom sedan så när jag red in la jag fram handen och han bara flög! Tog verkligen i med bakbena. fast alla blev ju inte bra hela tiden kunde vara bra dom första stegen sen lite loj. Men iprincip hela tiden gick de bra i ökan :)
sedan tog jag galopp. Red i lättsits på volt för han skulle slappna av sedan satt jag mig ned. SÅå mycket mjukare var han :)
Sköt inte in rumpan som han brukar villa göra.

långt inlägg..:)
/M.P

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra jobbat majs!

Skrivet: 2010-11-11 Klockan: 08:46:10
Postat av: Josefine - hästblogg

Vilken fin bild! Och din header är också superfin :)

Skrivet: 2010-11-12 Klockan: 23:04:32
Blogg: http://jsohlman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback