PROVADE HACKET + ETT LITET TIPS FRÅN MIG'

Provade hacket idag. Funkade super! Hna lyssnade bra osv. Red barbacka. Gjorde ganska mång övergångar och halter! han kändes jätte fin och "knäckte" inte bara av utan han fick jobba i en lite längre och lägre form då jag inte vill att han bara knäcker av med hacket! Han kändes mjuk och fin så de var bra!

Ett tips: Många tycker att fleecetäcken är jätte bra tex. om dom är svettiga,fryser,transporttäcke. Visst är dom bra men jag tycker Ull/ylletäcken är såå mycket bättre! Hästarna torkar snabbt och det är varmare än fleeces som innetäcket tex. Dom drar til sig mindre smuts och ser allmänt mycket finare ut! Dessutom så blir hästarna inte lika statiska, Så om man har en väldigt statisk häst/ponny (som jag, min ponny får sånna otroliga stötar!) Så ska man INTE använda fleece, Ger ännu mera stötar! Detta är min åskit om dom täckena. Alla tycker olika men detta är ett tips till de som har statiska/frusna hästar!
/ M.P

Kommentarer
Postat av: Therese ♥

sv; självklart ^^ Jätte roligt att du hörde av dig :) Ringer när vi bestämt nått ^^,

Skrivet: 2010-11-20 Klockan: 19:17:55
Blogg: http://tezzilicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback