SVANSKAPPA ELLER INTE?

Dålig uptadering.
Igår så longerade Olivia Privero med svanskappa. Gick okej. För det första var han väääligt skepptisk på hennes kläder och ville inte riktigt att hon skulle var i närheten.HAHA söötponny han var ju jätte rädd för hennes kläder :') Själva svanskappan gick bra att ha på och han bydde sig inte så mycket om den men jag tror att när den drog åt då han sprang tyckte han de var lite obehagligt men bockade inte. Han skötte sig helt okej iaf :)
det var bara att han var mer rädd för Olivia än svanskappan och vi tror att han har överskotts energi(även fast jag red ut dagen före i mest trav och galopp) men det blir ju inte samma sak då jag inte var ute så länge för det var typ -17 ute! :o

Ikväll blire dressyr och då ska han va trött efter passet! så då får han vila imorgon ;)
/M.P

Kommentarer
Postat av: Jessica

sv; mjo, men hon har inte fått så mycket vinterpäls pga alla täcken som hon fått ha på sig nu i början så vi får se hur vi gör med rakandet :)



Tror att den är det, den ligger då bra på Jåmi! :) Jag köpte den för 8000;- ny från hööks, vet inte om den finns begagnad eller om man måste beställa den helt ny, men det är ju bara att kolla upp :)



Ang. svanskappa. Jag tycker inte man ska använda svanskappa eftersom den gör bara så att hästarna spänner sig och kan inte slappna av på rätt sätt. Därmed blir ju rörelserna sämre och osv..



Tack! Känns bra att höra att hon ser fin ut när hon inte ens är igång, haha, tusen tack!! :):)

Skrivet: 2010-11-18 Klockan: 19:06:02
Blogg: http://frokenoslagbar.blogg.se/
Postat av: matilda

sjukt söt bild du har på din ponny i headern, den som är urklippt!! :D



SV: ja det schabraket är väldigt fint för det var ju väldigt billigt också :D

Skrivet: 2010-11-18 Klockan: 22:50:27
Blogg: http://matildajusslin.blogg.se/
Postat av: Anonym

"Ang. svanskappa. Jag tycker inte man ska använda svanskappa eftersom den gör bara så att hästarna spänner sig och kan inte slappna av på rätt sätt. Därmed blir ju rörelserna sämre och osv.. "



kolla med någon väldigt kunnig om din sadel och vad de säger om sadelkappa. Allt beror på hur man använder saker helt plötsligt kan det vara farligt att linda hästens ben eftersom man kan använda lindorna fel.

Skrivet: 2010-11-18 Klockan: 23:50:28
Postat av: Therese ♥

sv; Jo jag ska upp över jul men inget datum har bestämts än. men jag hör av mig för jag vill gärna fota någraq snygga vinterbilder på er två ^^, :D Skulle vara jätte roligt ^^ Du får väldigt gärna höra av dig om du ska till umeå trakten för att tävla nån gång också <3 :) kram

Skrivet: 2010-11-19 Klockan: 12:45:22
Blogg: http://tezzilicious.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ang svanskappa så är det så individuellt så man kan aldrig säga att man inte ska eller ska, det beror ju så mke på hur hårt man spänner den osv också!

Vet en ponny som inte kan gå utan och aldrig kunnat oavsett hur många sadlar man provat:)

Skrivet: 2010-11-26 Klockan: 19:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback