TRÄNING PÅ HÖGST GRAD'


Foto: Johanna Albrektson
Igår red jag dressyr/markarbete. Gick SUPER BRA! Han har aldig gått så bra någonsin den tiden jag har ägt han. Jobbade mest på volt men det är ju bra för att lösgöra osv. Skrittade fram ordentligt och sedan så började vi trava. Han var ganska orolig i huvudet i början men jag skulle ha så still händer som möjligt(väldigt svårt då han rör huvudet själv) och bara krama lite lätt i handen. Så han gav med sig och blev så otroligt lätt i handen och bärde sig själv! Sedan så tog vi galopp. Asså SHIT han var lite 4-taktigt i början men släppte snabbt och det blev en gunghäst galopp. GUD så härligt det var, jag satt och skrattade för han har aldrig galopperat så bra med mig! Han var lätt i handen och ställde sig själv jag satt bara och höll om och drev för det var rätt jobbigt för han. Sedan i andra varvet gick det inte lika bra men hade betydligt rundare galopp och mer 3-taktigt än vad den brukar vara(hans svagare sida) men nu ska vi träna galopp frå skritt,halt rygga bara för att få upp lite muskler! dessutom ska jag nog fara ut och ta många galoppfattningar i lite brantare backar :)
När jag galopperat så hoppade vi över några studs. Ibörjan sprang han över för han tyckte de var roligt men då blev Emma lite sur för han ska inte bara öka hela tiden. Så jag fick ta en ganska rejäl halvhalt innnan och en i mitten av studsen om någon fattar? :)
Gick såååå mycket bättre och han var så duktig! 

När jag red idag hade jag en hoppsadel :D vi provade den som Emma hade och passade endå bra. De var en globus Esperanza tror jag de var, som var 17.5 men var inte så jätte lång på han. Men liiite för stor sits för mig. Ska nog leta lite om det finns en 17.

ett lång inlägg... :)
/ M.P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback