ALLTING HAR FÖRÄNDRATS, MEN DU FINNS KVAR'


igår så red jag lite i manegen. Vattnat lite tungridet men inte damigt så :)
Gick hur bra som helst, inte tung alls men var väldiigt pigg. Red lite öppnor och bara någon skänkelvikning. ASSÅ SHIIET min ponny har ju blivit asfiin.
Skryter inte men jag är så glad. För hela året har han testat allting. Att vara tung, inte vilja gå fram till betet helt. Ostadig i formen, tjurig allt vad man kan tänka förrutom skenat eller rest sig!
Nu går han ju som en klocka fast igår tror jag den var på spola fram knappen ibland för de gick undan hahah i vissa steg :)
Men annars gick han helt otroigt, eller ja galoppen måste vi träna på, han vill gärna skjuta in rumpan men de bli bättre :)
sen ökade jag en gång och ATTANS vilken ökaa. han bara flöt fram och jag kunde knapp sitta i sadeln fick rida lätt! det var absolut inte springit utan jag kände hur han verkligen längde. Nu taggar vi tävlings säsongen som tusan och Lappmarksryttarnas dressyr lag :]

idag gick ja en promenad då det är skridskobana ute och han har småbrodd och inga sulor vågar jag inte sitta upp och rida så jag gick istället.
Sen så var balen slut så vi körde in en ny så det kändes skönt!
Sen gjorde jag ett litet misstag ska inte säga de, lite pinsamt men ingen skadad.haha. nej men nu vet jag att jag inte ska göra om de iaf ;);););)

Imorgon ska jag nog tömköra lite ajajja vi får la se.
/ M.P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback