DAGENS RIDPASS


Foto: Therese Bertheim
(Bild från typ början av lovet. Lite bus i djupsnön :')  )

Red ute i stora paddocken. Skrittade ganska mycket och sedan travade jag. Han var jätte pigg så jag visste inte hur jag skulle göra nästan. Han var inte så jätte stark men bena gick 100km nästan. Hahah neej men det var väldans fart på dom. Så jag red många volter,serpentiner. gjorde även många övergångar som jag trodde skulle lugna ner han men han bara taggade upp och började typ trava av sig själv. fick inte röra han med skänkeln nästan. Så känslig var han. Så jag jobbade i galopp mest. Först gick de nästan inte han bara sprang fortare och fortare men jag satt mig mer i sadel och kortade upp han så mycket jag kunde så då gick det mycket bättre. Så då började han jobba i arbetstempo. Dessutom kortade jag upp han med mellanrum nästan så mycket jag kunde. Såå gud vilken galopp han fick. Men jag ville inte pressa han för hårt så det varade typ 4-5steg sen vanligt tempo. Så höll jag på en stund i båda varven och då lugnade han ner sig lite. Sen travade jag han och då stäckte han ut benaallt han kunde. Synd att jag inte hade bilder då skulle ni sett. Asså gud traven var inte stötig utan han bara flöt fram. flög typ ur sadeln. Haahah sen lugnade jag ner han lite och sedan skrittade jag av han först i djupsnö sen gick vi runt anläggningen.

Synd igen att mamma inte kunde fota.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback