Dressyr





Överböjd men viljan finns.

Red mitt första riktiga dressyrpass idag på över 3månader och oj vad fin han var. Även nu om jag inte plockade upp han i värsta höga formen. Han var helt underbar. Mjuk och trevlig. Dock är han lite stel men det kan ordnas lätt. Red igenom FEI:s lagtävlan för ponny. Var super kul och det gick faktist bättre än förväntat. Det som blev svårt var galopp serpentinerna. Men dom skippade jag då han inte orkar och jag vill inte slita ner han det första jag gör. Jag skrev ju idag om galoppen och jag kan säga allt är nog helt mitt fel. Satte mig ordentligt ner i sadeln i galoppen och han blev en gunghäst. Även på långsidan gick det helt klart godkänt. Lite vinglig ibland men vad kan man begära av en häst som inte har alla muskler? Är mer än nöjd över han idag. Blev dock inte så många bilder då det dammade och dom blev suddiga, dessutom blev det lite skuggigt. Han har blivit så duktig på att göra halt. Nu kan jag  till och med hälsa och han står kvar med huvudet. Så stolt!

Nu taggar vi uppvisningen och tävlingarna. Vi ska försöka se om det finns någon tävling i juli och då ska jag starta bara en LC eller LB. Är ju inte så svåra moment. Blir väl i slutet av juli skulle jag tro och det är ju rätt så länge kvar.
/ Maja Partapuoli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback