Hjälp


Har funderat på en sak.

Privero blir mycket finare ut i skogen. Iaf i galoppen. Då blir den rund och helt underbar men direkt man kommer till banan blir den bara springig. Vet inte varför. Är det för att jag sitter ned mer ute i skogen eller? Tycker det är super konstigt för även om jag driver han på banan blir det inte samma sak. Han kan ha hur bra bjudning som helst men det går bara inte. Den blir springig och ostabil även på långsidan. Kan inte tänka mig bara att han inte "orkar" Om han orkar ute i skogen på en lång raksträcka borde han orka en långsida i lilla paddocken. Dessutom har han ju stöd av staketet.
Konstigt. Om ni har någon aning om varför eller har en häst som själv gör det och ni har löst problemet, Dela med allt från tips eller egna erfarenheter så jag kan jobba med detta problem!
/ Maja Partapuoli


Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag har hört att hästarna kan tycka att ridbanan är ett "litet" utrymme, och att dom kan känna sig mer "fri" utanför banan, dvs skogen eller efter någon ridväg. Det kan ju vara därför ? Zoya är precis likadan. höhö

Skrivet: 2011-06-21 Klockan: 21:51:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback