Passet igår.


Red ut igår. Var på en raka som går väldigt långt. Det är som en träningsträcka för travhästar. Så underlaget är super. Mjuk men ändå lite stummare eller hur man nu kan säga.

Aja var tänkt att jag skulle skritta ut båda hästarna men hade ingen som kunde följa. Så jag red ett lätt pass på banan med Chassen. bara kände igenom han och for ut med Privero. tänkte väl egentligen skritta han men blev så fruktansvärt mycket mygg och ohyra så vi travade och galopperade. Ena galoppen var rund och fin men andra var lite stum och stel. Så jag lät han sträcka ut lite och tog sedan skritt,galopp,skritt,galopp osv. han fick verkligen med sig bakbena och kändes så himla trevlig. Det roliga är att när han slappnar av så gör jag det. Dessutom så höjer jag handen när jag är avslappnad vilket är lite positivt då men han blir lite låg och ibland bred, måste verkligen börja slappna av mer och inte vara stel. Men det har blivit mycket bättre sen i vintras!
Känner att vi inte står still i våran utveckling. Jag känner han mer och vågar kräva mer. Men kommer nog ta ett bra tag till innan vi känner varann utan och innan. Han är en riktigt svår herre men när han väl ger efter helt underbar! Men jag tycker det är bra att man inte bara åker med utan måste rida för att få något tillbaka.

/ Maja Partapuoli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback