GALOPPTRÄNING


Foto: Johanna Albrektson
Super fina ponny.

Red ut idag. Blev galoppträning då han behöver stärka den en hel del. Idag insåg jag hur mycket jag har suttit och åkt häst, helst i galoppen. Gud så pinsamt egentligen.
Men iaf så for jag ut mot lyckan där det finns en jätte fin raksträcka bara ca 10min från stallet så jag skrittade dit. Började trava han i lång form. Men han var verkligen aspigg och bara ville springa fortare hela tiden. Sedan plockade jag upp och gjordeskänkelvikningar i skritt. Började sen galoppera. I början "åkte" jag bara men sen tänkte jag "Vad gör jag egentligen?" Så jag plockade upp tyglarna och höjde handen. Jag red först 4 språng i en öppna och rätade sedan ut han 4 språng och så höll jag på några sträckor. Jag skrittade såklart lite emellan åt.
Sedan gjorde jag lite galoppfattningar från trav och skritt, sedan gjorde jag halt och tog vänster galopp. Galopperade kanske i 4-5 steg sedan halt igen, sen tog jag höger galopp och sen halt efter ca 4-5språng.
Blev helt blöt av svett, eftersom det var 5plus ute och jag hade rätt mycket kläder och jag verkligen ville få han i en rund galopp och jag åkte verkligen inte häst.

Fick verkligen stunder jag kände att bättre än så här kan det inte bli. Galoppen var rund och han var helt otroligt mjuk i munnen. Kanske blire det tävla lite högre klasser i år? I alla fall när han har gått ner lite och verkligen är i kondition. Är verkligen super nöjd över min lilla ponny. Ibland kan han faktist förvåna.
Jag la sedan ner han i en låg form och shit, han sänkte halsen och verkligen sökte sig neråt och blev inte springig. Utan bara helt underbart lugn och trevlig, höjde ryggen och jag bara njöt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback