KANSKE SKULLE MAN SATSAT PÅ HOPPNING?


Vann 40klassen, vann 60klassen och blev 4 i 50klassen då det var en julklappshoppning så privat ryttare var också med iden. Men jag nollade alla klasser + omhoppningen. Nöjdare än så kan man inte bli!

Onödigt vetande men jag blev faktist kubbmästare av ridskole ryttare i hoppning.(Alltså av dom som inte red privat ponny) haha var ju bara 40cm, 50cm och 60cm. Men jag är ändå väldigt nöjd. Jag har aldrig varit en hoppryttare. Dock var detta år 2009. Nollade all rundar + omhoppning med en ponny/häst? som ingen trodde kunde hoppa så bra. han var en typiskt seg ponny som inte ville hoppa. Men jag älskade att hoppa med han då jag tyckte han var super duktigt! Hoppade till ochmed ett hinder på 80cm med han och han är en rätt kraftig ponny.  Men iaf på tävlingen blev han astaggad och bockade till och med av glädje och att han var pigg. Behövde inte alls driva han utan satt och höll tillbaka för att han inte skulle dra iväg. Gud vad jag älskade Toppis. Världens roligaste. Nästan. Dock var han stel som en pinne i dressyren. 
Men jag saknar den tiden så otroligt mycket. Dock är det riktigt roligt med egen men önskar nog att lappmarksryttarna var kvar på stallet och inget hade förändrats. Men nu är det iaf super bra på stallet iaf. Men man kände sig mer som en klubb. Nu är det bara ett vanligt privat stall.
/ Maja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback