UTERITT I DET KALLA VÄDRET



Dressyrpasset för 2dagar ska jag skriva lite om.
Men ibörjan jobbade jag i en lång och låg trav. Plockade sedan upp han och gjorde skänkelvikningar, volt ocg någon öppna. Han kändes lite stretig i början men lossnade ganska snabbt. Gjorde många skritt pauser. Tog galopp vilket kändes super. Han var super mjuk och bara helt underbar. Han gjorde bara ett krumsprång men han blev trött och villle bara visa att han inte ville göra mer men var lugn och satt mig ner igen och bara fortsatte som ingeting. Han var verkligen superfin, red även lite serpentiner i galopp då han fick träna förvänd vilket ha ngör i sömnen. Men han var helt underbar i slutet. Sen la jag ner han och han verkligen sökte sig ner!

Igår var det så blåsigt så jag lullade omkring i ridhuset i 30min men med mycket skritt och lite trav i lång och låg form. Red på hacket så han slapp bett. Var super härligt att rida utan att "jobba" super mysigt.

Idag red jag ut med Sara. Ruskigt kallt och blåsigt men vi skrittade väl nästan i en timme. *Stolt* höll på frysa ihjäl även fast jag hade täckbyxor och täckjacka.


 


Kommentarer
Postat av: matilda

åh fina privero :)

Skrivet: 2011-04-04 Klockan: 12:24:24
Blogg: http://matildaoredal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback